Wat is SEO en wat betekend deze afkorting? SEO staat voor “Search Engine Optimization” of ook wel in het Nederlands, zoekmachine optimalisatie. Omdat Search engine optimization weer een verzameling is van diverse soorten technieken / methodes binnen de online marketing wereld.
Conclusie: SEO is een cluster van technieken die het mogelijk maken om een website of webshop te optimaliseren voor diverse zoekmachines. Om zo uiteindelijk de vindbaarheid te verbeteren!
Wanneer zoekmachines een waardebepaling aan jouw website willen weggeven wat Google, Yahoo en Bing met regelmaat doen. Worden alle technieken die omtrent SEO genoteerd staan nagelopen en krijg je eigenlijk een APK keuring van je website of webshop door een zoekmachine, met uiteindelijke doel of je website of webshop wel of niet goed vindbaar hoort te zijn binnen de zoekmachines.
Conclusie: Elke website of webshop krijgt een APK keuring op basis van SEO technieken die uitgevoerd zijn door een marketing specialist. Zijn deze uitermate slecht uitgevoerd zal jouw website of webshop ook slecht score binnen de zoekmachines. De basis van het goed vindbaar worden binnen zoekmachines begint dan ook bij een goede SEO strategie.
Wat zijn de voordelen van SEO?
Als ondernemer wil je natuurlijk altijd overal in de schijnwerpers staan om zo mogelijk nieuwe klanten te trekken. En wanneer je nu aan een ondernemer vraagt die geen enkele kennis heeft van SEO en ook nauwelijks 3x per jaar naar zijn website kijkt. Zou jij SEO toepassen aan je website om zo meer klanten via internet te kunnen genereren? Zeggen de oude generatie ondermers nog steeds vaak. Waarom zou ik dit doen? Het gaat zo toch goed en ik adverteer zo nu en dan eens in de krant wat ook werkt.
Omdat veel mensen blijkbaar de nuttige factoren van SEO niet snappen, is het mogelijk te defineren naar: Wat is SEO?
Wanneer je een ondernemer bent wil je diensten / producten verkopen en klanten werven. Omdat je bezoekers nodig hebt voor op jouw website of webshop. Moet je eens nagaan wat een bezoeker anno nu gaat doen voordat de bezoeker bij jou komt? In bijna 90% van de gevallen gaan bezoekers eerst naar de Google zoekmachine en gaan zich daar orienteren mogelijk naar jouw porduct / dienst.
Men toets diversen soorten zoektermen en zoekwoorden in om zo het orientatie process te starten. Na enkele zoekopdrachten klikt de bezoeker op één van de eerste 3 resultaten! Om uiteindelijk bij jouw website of webshop uit te komen.
Er zijn tegenwoordig 3 soorten resultaten binnen de Google zoekmachine: Zo kennen we de organische resultaten deze zijn verdeeld over 10 plaatsen, deze worden gebruikt voor SEO. Hiernaast hebben we de advertentie plaatsen deze kunnen ingekocht woren bij Google Adwords en zijn verdeeld aan de rechterkant van de zoekmachine en boven/onder aan de pagina. Daarnaast hebben we tegenwoordig ook de Google Shopping resultaten die boven aan de zoekresultaten domineren.
Bij Backlinks Pakket alles te weten komen over SEO
SEO is een langdurig process maar op langertermijn meer rendement. Omdat er met SEO op breed scala aan bereik gegenereert zal worden heb je na een goede SEO strategie veel bezoekers en goede conversies. We nemen je graag mee en vertellen meer uit over de mogelijkheden omtrent SEO op ons blog Backlinks Pakket!
Lees ook meer over:
Wat is linkbuilding?
Wat zijn backlinks?
Waarom backlinks kopen?